Canvasdoek emoties

79,50

Een groot canvasdoek bedrukt met 4 basisemoties (bang, boos, blij en verdrietig). Als ondersteuning en/of ter decoratie op te hangen in therapeutische of (ped)agogische omgevingen.

Doel
Het leren verkennen, herkennen en erkennen van emoties en hierbinnen nuances kunnen aanbrengen.

Gerelateerde thema’s
Bevorderen van communicatie, sociale vaardigheden, bewustwording en zelfreflectie.

Kleur
Bij het bestelproces kun je de gewenste kleur(en) opgeven in het veld ‘Bestelnotities’ van het bestelformulier. Behalve de twee hier afgebeelde versies (vierkleurig of neutraal/zandkleurig) kun je -tegen meerprijs- naar wens eigen kleuren kiezen.
In dat geval nemen we na ontvangst van de bestelling contact op over de kleuren en de kosten.

Workshop
Wil je meer weten over hoe je dit materiaal goed in kunt zetten? Volg onze workshop waarin we het materiaal aan je uitleggen en relevante toepassingen demonstreren.

Categorie:

Beschrijving

  • In overleg in verschillende kleurencombinaties te bestellen
  • Bedrukking: 4 basisemoties (bang, boos, blij en verdrietig)
  • Afmetingen: 60 x 60 cm

Dit canvasdoek kan ter ondersteuning en/of ter decoratie opgehangen worden in bijvoorbeeld wachtkamers, therapieruimten, instellingen, woongroepen, scholen, klassen, enzovoorts. Het doek ondersteunt de boodschap dat het OK is om emoties en gevoelens te laten zien en dat het prima is om erover te praten. Het samen kijken naar het canvasdoek vormt dan de aanleiding om stil te staan bij de emoties. Ook wordt vaak ervaren dat er aan de hand van het canvasdoek spontaan gesprekken ontstaan.

Extra informatie

Gewicht 1 kg
Afmetingen 60 × 60 × 10 cm

Agogisch praktijkvoorbeeld

Het team van een jongerengroep heeft het canvasdoek op de groep in de woonkamer opgehangen. In eerste instantie ontstond erbij de jongeren behoorlijk wat weerstand; zij vonden het kinderachtig. Het team was op deze reactie voorbereid en had van tevoren afgesproken de mening van de jongeren serieus te nemen, ernaar te luisteren maar er verder vrij neutraal op te reageren. Bij de eerstvolgende groepsbespreking vraagt de teamleidster aan de jongeren wat zij denken dat de reden is waarom het team dit canvasdoek heeft opgehangen. Onder de jongeren ontstaat vervolgens een discussie, waarbij er een aantal in de weerstand blijven en een aantal doorhebben wat de onderliggende boodschap van het doek is.

Pedagogisch praktijkvoorbeeld

De juf van een groep 5 op de basisschool weet uit ervaring dat de kinderen rond hun 8e jaar steeds meer het verschil gaan zien tussen Ik en de Ander. Het is een jaar waarin er conflictjes gaan ontstaan, gepest gaat worden en er subgroepjes ontstaan. Bij de start van het schooljaar heeft de juf het canvasdoek in de klas opgehangen. Elke keer als er een conflictje of iets dergelijks speelt, biedt het doek een mooie ingang tot gesprekjes?

Therapie praktijkvoorbeeld

Binnen therapeutische settings geeft de aanwezigheid van het canvasdoek impliciet de boodschap dat emoties en gevoelens er mogen zijn en een belangrijk onderdeel zijn van de therapie. Meer expliciet kan het canvasdoek ingezet worden tijdens groepstherapieën en assertiviteits- en weerbaarheidstrainingen. Aan de hand van het doek kunnen er verbanden gelegd worden tussen de emoties op het doek en de processen binnen de therapie.